Kan ik ook een afspraak maken met een leaseadviseur?
Wanneer is de klantenservice van Justlease bereikbaar?
Wat is het adres van Justlease?
Is het mogelijk een proefrit te maken?
Is privé lease een lening?
Moet ik vooraf een aanbetaling doen of een borg betalen?
Wat is Private Lease en wat zijn de voordelen ervan?
Wat is privé leasen?
Waar moet ik mijn fiets inleveren?
Ik wil de overeenkomst annuleren; kan dat?
Wat is de levertijd van de fiets?
Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
De geleverde fiets komt niet overeen met de fiets op de afbeelding op de website
Hoe vraag ik een offerte aan?
Als ik op ‘Download uw voorstel’ klik, heb ik dan al besteld?
Als de levertijd uitloopt, kan ik mijn bestelling dan annuleren?
Wat kan ik verwachten van de pechhulp?
Wanneer heb ik recht op vervangend vervoer?
Tijdens een auto ongeval heb ik letsel opgelopen. Waar kan ik dit claimen?
Moet ik zelf ook iets aan onderhoud doen?
Heb ik garantie op mijn lease fiets?
Wat te doen als ik denk dat mijn fiets iets mankeert?
Hoe verloopt de betaling van de facturen?
Is automatische incasso de enige manier om te betalen?
Hoe wordt de factuur naar mij verzonden?
Waarom wijkt mijn 1e factuur af van het bedrag dat ik met Justlease heb afgesproken?
Moet ik aan het einde van de contractperiode een slottermijn voldoen?
Waarom kan de praktijk actieradius van de fietsaccu afwijken van de genoemde cijfers op jullie website?
Ik heb een klacht. Wat kan ik doen?
Wat moet ik doen als ik schade aan mijn Private Lease fiets heb?
Hoe is mijn lease fiets verzekerd?
Wat houdt het acceptatieproces in?
Hoelang duurt het acceptatie proces?
Welke toetsing vindt er voor de bestelling plaats?
Word ik geregistreerd bij het BKR (Bureau Krediet Registratie)?
Waarom moet ik vooraf een borg betalen?
Hoeveel borg moet ik betalen?
Hoe betaal ik mijn borg?
Hoe lever ik mijn documenten aan?
Is het privé leasen bij Private Lease leeftijdsgebonden?
Wat zijn de algemene voorwaarden van Private Lease bij het afsluiten van een overeenkomst?
Kom ik met een nul-urencontract in aanmerking voor een lease fiets?
Kan ik mijn lease contract eerder opzeggen / voortijdig stoppen?
Kan ik tussentijds het contract overzetten naar vriend/vriendin of familie?
Krijg ik vanzelf een melding als mijn contract afloopt?
Kan ik aan het einde van het contract de fiets overnemen?
Wat is de looptijd van het lease contract?
Welke eisen zijn er om ervoor te zorgen dat mijn fiets is verzekerd?
Is de fiets na de looptijd van mij?

Kan ik ook een afspraak maken met een leaseadviseur?

Ja, dat kan zeker. Onze leaseadviseurs adviseren u graag in een persoonlijk gesprek. Wij plannen graag een afspraak met u in. U kunt ons bellen op 030 – 850 1500 om een afspraak te maken.
Terug naar boven

Wanneer is de klantenservice van Justlease bereikbaar?

Onze medewerkers van Justlease zijn elke werkdag te bereiken tussen 08:00 – 21:00 uur en op zaterdag van 10:00 – 16:00 uur. Voor vragen of voor advies en begeleiding kunt u contact met ons opnemen via de telefoon 030 – 850 1500 of via de e-mail: vragen@Justlease, of via de chat.
Terug naar boven

Wat is het adres van Justlease?

Ons adres is: Eendrachtlaan 280, 3526 LB Utrecht.
Terug naar boven

Is het mogelijk een proefrit te maken?

Niet elke fiets is bij ons beschikbaar voor een proefrit.
Terug naar boven

Is privé lease een lening?

Nee, privé leasen is bij Justlease geen lening. Bij ons betaalt u een vast bedrag per maand voor het gebruik van de fiets. Aangezien de fiets altijd in bezit van de leasemaatschappij blijft tijdens de contractduur, is leasen geen financiering.

Wel laten wij door EDR Credit Services een check uitvoeren om de hoogte van de borgstelling te kunnen bepalen.

Terug naar boven

Moet ik vooraf een aanbetaling doen of een borg betalen?

Bij Private Lease hoeft u geen aanbetaling te doen, maar we vragen wel een borg. Dit bedrag moet u betalen voordat wij uw fiets bestellen. Als u de fiets in goede staat, (volgens de regels van het contract) terugbrengt, betalen wij uw borg terug*.

De hoogte van deze borg wordt bepaald op basis van een kredietcheck die gedaan wordt door EDR Credit Services. Vooraf kunnen wij u geen informatie geven over de hoogte van uw borg, maar u krijgt automatisch bericht als de check is gedaan.

Wanneer u na afloop van u contract weer voor een nieuwe fiets van Justlease kiest, zullen wij de borg van uw oude contract, overzetten naar uw nieuwe contract.
Terug naar boven

Wat is Private Lease en wat zijn de voordelen ervan?

Private Lease is een product van Justlease, een online lease maatschappij. Met private lease rijdt u een nieuwe fiets met vele extra’s tegen een vast maandbedrag. Als u uw fiets na de contractperiode inlevert, hoeft u zich geen zorgen te maken of de fiets verkocht kan worden en wat u er voor terugkrijgt. Wij verkopen onze fiets waarbij de opbrengensten daarvan ons risico zijn. U stapt gewoon weer op een nieuwe private lease fiets.

U loopt geen enkel risico en u hoeft geen grote investering te doen. Gedurende het contract van 3 jaar betaalt u maandelijks een lage leaseprijs. Hierin zijn alle kosten zoals het gebruik van de fiets, afschrijving, verzekering, onderhoud, banden, reparatie, en verkoop na drie jaar inbegrepen. Voor reparatie onderhoud en banden kennen wij verschillende pakketten, de keuze voor het pakket bepaalt welke kosten er gedekt zijn.

Als er een onderhoudsbeurt of reparatie nodig is, blijft de leaseprijs hetzelfde. Ook de kosten voor de verzekering veranderen niet wanneer u schade rijdt. Alleen een eigen risico is van toepassing. Met deze vorm van particuliere lease hoeft u zich 3 jaar lang geen zorgen te maken over mobiliteit. U kunt letterlijk gaan en staan waar u wilt en wanneer u maar wilt.

Heeft u nog vragen? Wij zijn elke werkdag te bereiken tussen 08.00-21.00 uur via de chat, telefoon, en 24/7 via vragen@Justlease. Ook onze pechhulp staat 24 uur per dag, 7 dagen in de week in Nederland tot u beschikking.
Terug naar boven

Wat is privé leasen?

Tot voor kort was leasen alleen zakelijk mogelijk via uw werkgever. Met private lease kan iedereen die een inkomen heeft, tegen een vast maandbedrag een fiets leasen.
Terug naar boven

Waar moet ik mijn fiets inleveren?

De fiets kan kosteloos worden ingeleverd in Utrecht. Wij maken daarvoor een afspraak met u. Tijdens de inleverafspraak controleren we samen met u de fiets op mogelijke schades en of deze compleet (sleutels en accessoires ) is.
Terug naar boven

Ik wil de overeenkomst annuleren; kan dat?

U heeft het recht om binnen 14 dagen zonder reden de overeenkomst te annuleren. De termijn van 14 dagen gaat in vanaf het ondertekenen van het contract. Wanneer u de overeenkomst wil annuleren, dan moet u ons hiervan op de hoogte brengen voordat de 14 dagen zijn verstreken.

De annulering kun u mededelen via de post (schriftelijk) of per e-mail. Hiervoor kunt u gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF) maar dit hoeft niet per sé. Wanneer u de overeenkomst hebt geannuleerd, gebeurt het volgende:

De verdere betaalplicht aan Justlease vervalt
Wanneer u al rijdt moet u de gebruikte dienstverlening vergoeden
Wanneer u de eerste leasetermijn al betaalt heeft, krijg u het niet gebruikte gedeelte van ons terug

Wij betalen u binnen 14 dagen het niet gebruikte gedeelte terug via het opgegeven betaalmiddel. Wanneer duidelijk wordt aangegeven dat u dit gedeelte wenst terug te krijgen via een ander betaalmiddel dan is dit ook mogelijk.

De volledige herroepingsrecht is beschreven op leasen.nl/algemene-voorwaarden-thuiswinkel/
Terug naar boven

Wat is de levertijd van de fiets?

De levertijd van een fiets is afhankelijk van het gekozen model. Als een model niet op voorraad staat en dus voor u besteld moet worden, is de gemiddelde levertijd 3 tot 6 weken. Natuurlijk streven wij ernaar om de fiets zo snel mogelijk bij u af te leveren. Fiets op voorraad? Dit geeft ons de mogelijkheid om u binnen 1,5 week of soms zelfs binnen enkele werkdagen u uw nieuwe fiets te laten ontvangen.
Terug naar boven

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Bij Justlease kunt u de borg betalen met iDEAL en u maandelijkse leasetarief per automatische incasso. Het borg bedrag wordt direct van u rekening afgeschreven. Justlease ontvangt van uw bank bericht dat de bestelling is betaald. Groot voordeel van betalen met iDEAL is, dat wij eventueel direct uw fiets kunnen reserveren en bestellen bij de dealer. U kunt betalen met iDEAL als u gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank en Triodos Bank.

Veilig online betalen

De online transacties via iDEAL zijn beveiligd door ABN AMRO door gebruik te maken van het hoogste beveiligsniveau dat op dit moment beschikbaar is.Op de checkout pagina zijn al uw gegevens die u verzendt versleuteld via een extern geautoriseerd high-grade 256-bit SSL verbinding.

Wat is SSL?

SSL staat voor Secure Sockets Layer en garandeert een veilige communicatie tussen de browser en leasen.nl. Dit protocol versleutelt namelijk alle informatie die via uw computer en leasen.nl wordt verstuurd.

Andere vragen over uw betaling?

Vul het contactformulier in of bel voor meer informatie op 030 – 850 1500 (werkdagen van 8:00 – 21:00 uur, zaterdag 10:00 – 16:00 uur). Houd uw leasecontract gegevens of factuur bij de hand. U kunt uw facturen inzien in uw eigen omgeving.
Terug naar boven

De geleverde fiets komt niet overeen met de fiets op de afbeelding op de website

De afgebeelde fiets kan afwijken van de geconfigureerde/bestelde versie. Aan de betreffende afbeelding kunnen daarom ook geen rechten worden ontleend. Wij willen ervoor zorgen dat u zoveel mogelijk zelf kunt bepalen als het gaat om de uitvoering van de fiets.

Wij raden u aan om altijd te kijken naar de (tekstuele) inhoud om te zien welke functionaliteiten, opties en eventueel accessoires er op uw fiets zullen zitten. Zo voorkom u achteraf verrassingen!
Terug naar boven

Hoe vraag ik een offerte aan?

Bij Justease.nl werken we niet met een offerte, maar met een voorstel. Wanneer u uw fiets en contract online heeft samengesteld, kunt u het voorstel downloaden. Bent u tevreden met het voorstel, dan staan er in de begeleidende email instructies om uw bestelling definitief te maken.
Terug naar boven

Als ik op ‘Download uw voorstel’ klik, heb ik dan al besteld?

Nee, op dit moment heeft u uw fiets nog niet besteld. Het is alleen het volledige overzicht van de gekozen samenstelling van de fiets. Wanneer het contract door u en Justlease is ondertekend, is de bestelling definitief.
Terug naar boven

Als de levertijd uitloopt, kan ik mijn bestelling dan annuleren?

U kunt een bestelde fiets tot 2 weken na het tekenen van de overeenkomst annuleren. Wij doen er alles aan op de fiets op de verwachte leverdatum ook daadwerkelijk te leveren. Wij zijn hierin wel afhankelijk van derden zoals importeurs. Zij zijn ook weer afhankelijk van meerdere partijen. Hierdoor kunnen wij een exacte leverdatum niet garanderen. Wij houden u op de hoogte van veranderingen in de leverdatum. Daarnaast gaan wij samen met u op zoek naar een geschikte oplossing wanneer de levertijd teveel verandert.
Terug naar boven

Wat kan ik verwachten van de pechhulp?

Met onze pechhulp heeft u recht op pechhulpverlening en reparatie van uw fiets onderweg. Daarvoor kunt u zich melden op één telefoonnummer en maakt u zich bekend via de pechpas die u korte tijd na aflevering van uw fiets ontvangt. Wij proberen u direct weer op weg te helpen, wanneer dit niet kan brengen wij u en uw fiets naar één van de ruim 100 servicepunten waar men alsnog uw fiets kan maken. De dekking van de kosten van de reparatie zijn afhankelijk van het door u gekozen service pakket.
Terug naar boven

Wanneer heb ik recht op vervangend vervoer?

Een vervangende elektrische fiets is niet opgenomen in het leasetarief.
Terug naar boven

Tijdens een auto ongeval heb ik letsel opgelopen. Waar kan ik dit claimen?

Mocht u onverhoopt een ongeluk krijgen en daar letsel aan overhouden, dan kunt u dit claimen bij uw ziektekostenverzekering. Uw verzekeringsmaatschappij regelt dan uw schadevergoeding.
Terug naar boven

Moet ik zelf ook iets aan onderhoud doen?

Afhankelijk van het door u gekozen service pakket wordt onderhoud door ons betaald. Met uitzondering van het Executive Pakket zijn eventuele onderdelen niet gedekt. Onderhoud uitvoeren aan uw fiets is belangrijk voor een prettig gebruik. Denk ook aan het oppompen van u banden en het opgeladen houden van de batterij als de fiets langer dan aan maand niet gebruikt wordt. Is dit uw eerste elektrische fiets dan is het goed om u te realiseren dat deze een stuk meer aandacht nodig heeft dan een niet elektrische fiets. Zo is het belangrijk dat er elk jaar een onderhoudsbeurt wordt uitgevoerd. Wij zullen u met een e-mail op de hoogte brengen wanneer het tijd is voor een beurt en kunnen u aangeven waar dit is uit te voeren.
Terug naar boven

Heb ik garantie op mijn lease fiets?

Jazeker. Hoelang deze garantie duurt, is afhankelijk van het door u gekozen merk/model.
Terug naar boven

Wat te doen als ik denk dat mijn fiets iets mankeert?

Wanneer u denkt dat uw fiets iets mankeert, kun u altijd bellen naar  +31 20 592 9181. Men kan dan uw vraag beantwoorden en u helpen met het inplannen van een afspraak om uw fiets te laten repareren.
Terug naar boven

Hoe verloopt de betaling van de facturen?

Contractueel hebben we met elkaar afgesproken dat u via automatische incasso betaalt.
Terug naar boven

Is automatische incasso de enige manier om te betalen?

Ja, dit hebben we contractueel met elkaar afgesproken. Het is daarom wel belangrijk dat er voldoende saldo op uw rekening staat op het moment dat wij incasseren. Dit is rond de 28e van de maand.
Terug naar boven

Hoe wordt de factuur naar mij verzonden?

Om kosten en het milieu te sparen, sturen wij de facturen via e-mail. De facturen kun u ook in ‘uw persoonlijke dashboard’ terugvinden. Wanneer u de Justlease app geïnstalleerd heeft, heeft u ook hier toegang tot uw factureren.
Terug naar boven

Waarom wijkt mijn 1e factuur af van het bedrag dat ik met Justlease heb afgesproken?

Na ontvangst van uw fiets ontvang u binnen twee weken per e-mail de eerste factuur. Het bedrag op deze 1e factuur zal afwijken van het maandbedrag dat u met ons heeft afgesproken. De eerste factuur heeft namelijk betrekking op een periode die korter of langer is dan één maand. De lengte van deze 1e periode is afhankelijk van het moment dat u met de fiets bent gaan rijden.
Terug naar boven

Moet ik aan het einde van de contractperiode een slottermijn voldoen?

Nee, u hoeft bij inlevering van uw leasefiets geen slottermijn te voldoen.
Terug naar boven

Waarom kan de praktijk actieradius van de fietsaccu afwijken van de genoemde cijfers op jullie website?

De cijfers die wij tonen zijn de cijfers welke zijn verstrekt door de leveranciers van de fietsen. Deze gegevens worden bepaald in een gecontroleerde omgeving. Uw snelheid, de mate van ondersteuning, temperatuur, staat van de accu én de ondergrond is bepalend voor de daadwerkelijk prestaties.
Terug naar boven

Ik heb een klacht. Wat kan ik doen?

Bij Justlease doen we er alles aan om u als klant tevreden te houden. Mocht u ondanks onze inspanningen niet tevreden zijn, dan kunt u uw klacht aan ons doorgeven via vragen@Justlease.

Vermeld in de correspondentie uw contactgegevens zodat we met u in contact kunnen komen. Binnen 14 dagen zullen we een inhoudelijke reactie geven op uw klacht.
Terug naar boven

Wat moet ik doen als ik schade aan mijn Private Lease fiets heb?

Het is altijd vervelend als u schade oploopt aan uw leasefiets, daarom willen we u tijdens dit proces zoveel mogelijk ontlasten.

Uw schade kun u bij ons melden via het telefoonnummer +31 (0)20 592 9181. Na de schademelding meldt u zich bij onze reparateur. Hij zal de reparatienota naar de verzekeraar sturen.

U moet wel eerst de schade gemeld hebben voordat u uw fiets voor schadeherstel kan aanbieden.

Is uw fiets gestolen? Doe daarvan aangifte bij de politie. Vervolgens vult u op onze site het schadeaangifte formulier in. Stuur vervolgens het politierapport, het schadeaangifte formulier en de originele sleutels naar ons op.
Terug naar boven

Hoe is mijn lease fiets verzekerd?

Uw lease fiets is standaard WA- en Casco verzekerd. Dit is een Allrisk verzekering. Mocht u fiets worden gestolen en niet worden teurg gevonden betaalt u een eigen risico van € 25,00
Terug naar boven

Wat houdt het acceptatieproces in?

Als u de aanvraag voor uw leasefiets doet, wordt er een borg bepaald. Bij het bepalen van de hoogte van de borg, wordt aan de hand van uw documenten gekeken naar uw betalingsverleden. Op basis daarvan wordt een bepaald bedrag voor de borg vastgesteld. Door de acceptatiewijze op deze manier te laten lopen, zorgen we ervoor dat een overeenkomst voor zowel u als voor ons geen probleem is.
Terug naar boven

Hoelang duurt het acceptatie proces?

Zodra u al u financiële gegevens heeft aangeleverd, hebben wij één werkdag nodig om uw kredietwaardigheid vast te stellen. Hiervoor hebben wij de volgende gegevens nodig:
Naam
Adresgegevens
E-mail
Telefoonnummer
Een kopie van u salarisstrook
Een kopie van u paspoort/ID-kaart
Terug naar boven

Welke toetsing vindt er voor de bestelling plaats?

Wij vragen minimaal om een kopie salarisstrook, bankafschrift en ID- kaart/paspoort. Deze informatie gebruiken we om het financiële risico in te schatten. Voor deze controle maken we onder andere gebruik van de diensten van EDR Credit Services.

EDR Credit Services is een bureau dat zich bezighoudt met het verzamelen van informatie die kredietrisico’s reduceert en beheersbaar maakt. Zo wordt er onder andere gekeken naar uw woonplaats, woonsituatie, en eventuele schulden of achterstallige betalingen. EDR is niet dezelfde instantie als het BKR. EDR checkt alleen uw gegevens, terwijl het BKR registreert.
Terug naar boven

Word ik geregistreerd bij het BKR (Bureau Krediet Registratie)?

Nee, u wordt nu niet geregistreerd bij het BKR. Op dit moment werken wij samen met het VNA om het keurmerk Private Lease te bemachtigen. Wanneer wij officieel het lidmaatschap hebben zullen wij, bij de afname van ons Private Lease product, nieuw afgesloten overeenkomsten registreren bij het BKR.

Wel laten wij op dit moment EDR Credit Services een check uitvoeren om de hoogte van de borgstelling te kunnen bepalen.
Terug naar boven

Waarom moet ik vooraf een borg betalen?

Uw kredietwaardigheid voor de lease-aanvraag laten wij controleren door EDR Credit Services. Omdat wij als leasemaatschappij het risico van betaling dragen, vragen wij u altijd om een borg te betalen.

Om de kosten van mogelijk debiteurenrisico niet te hoeven verrekenen in de leaseprijs, vragen wij een borg.

Wilt u meer informatie over het EDR, ga dan naar www.edrcreditservices.nl
Terug naar boven

Hoeveel borg moet ik betalen?

De hoogte van de borg is geen vast bedrag, want er spelen verschillende factoren mee bij de berekening van uw borg. De hoogte van de borg wordt berekend op basis van uw specifieke situatie. Daarom kunnen we u vooraf geen bedrag noemen. U krijgt van ons een email met daarin de hoogte van het bedrag nadat deze is vastgesteld.
Terug naar boven

Hoe betaal ik mijn borg?

U betaalt u borg via iDeal. In uw eigen dashboard (persoonlijke omgeving) geven we uitleg over hoe u de betaling precies moet doen.
Terug naar boven

Hoe lever ik mijn documenten aan?

U kunt uw documenten uploaden via uw persoonlijke dashboard, wij zorgen er dan voor dat ze verwerkt worden en dat uw aanvraag doorgaat. U kunt via onze website (www.leasen.nl) inloggen in uw persoonlijke dashboard met de inloggegevens die we u hebben gestuurd bij u eerste aanvraag. U kunt de documenten ook per post of email naar ons versturen. Wij zorgen er dan voor dat ze in uw persoonlijke dashboard komen.
Terug naar boven

Is het privé leasen bij Private Lease leeftijdsgebonden?

De maximale leeftijd om gebruik te maken van Private Lease bij Justlease, is 70 jaar.
Terug naar boven

Wat zijn de algemene voorwaarden van Private Lease bij het afsluiten van een overeenkomst?

U vindt de algemene voorwaarden die gelden voor private lease van Justlease op onze website Fietsenlease.nl. Op uw ondertekende leasecontract kun u zien welke versie van de algemene voorwaarden voor u van toepassing zijn.
Terug naar boven

Kom ik met een nul-urencontract in aanmerking voor een lease fiets?

Als u een nul-uren contract heeft dan komt u helaas niet in aanmerking voor een leasefiets. Met een nul-urencontract heeft u geen zekerheid van een inkomen. U weet niet of u kunt werken en ook niet hoeveel uur. In deze situatie is het voor ons niet in te schatten of u de private leasefiets kunt blijven betalen.
Terug naar boven

Kan ik mijn lease contract eerder opzeggen / voortijdig stoppen?

Wilt u door omstandigheden wu contract tussentijds beëindigen, dan is dit bij ons geen probleem. We vinden het uiteraard erg jammer! Als Justlease zijn wij lid van het Thuiswinkel Waarborg. Samen hebben wij afgesproken dat als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, u na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van twee maanden kunt opzeggen, mits daarvoor een vergoeding wordt betaald.

U kunt de kosten voor het afkopen van uw contract als volgt berekenen:
35% van de resterende leasetermijnen.
Terug naar boven

Kan ik tussentijds het contract overzetten naar vriend/vriendin of familie?

Dit is bij Justlease zeker mogelijk. U kunt voor de mogelijkheden contact opnemen met onze adviseurs via 030 – 850 1500. Zij zullen u het proces uitleggen en u begeleiden.
Terug naar boven

Krijg ik vanzelf een melding als mijn contract afloopt?

Via Justlease ontvang u automatisch een bericht wanneer uw contract afloopt. Dit zal ongeveer drie maanden voor het einde van het contract zijn, zodat u tijd genoeg heeft om een nieuwe leasefiets uit te zoeken.
Terug naar boven

Kan ik aan het einde van het contract de fiets overnemen?

Ja, dat kan binnen drie maanden vóór de einddatum van uw contract. Als u hier interesse in heeft, kunt u contact met ons opnemen via: vragen@Justlease.
Terug naar boven

Wat is de looptijd van het lease contract?

De looptijd van het contract staat op uw lease contract. Als uw fiets tijdens het contract total loss wordt gereden of wordt gestolen, dan stopt automatisch het leasecontract. U kunt dan een nieuw contract aanvragen.
Terug naar boven

Welke eisen zijn er om ervoor te zorgen dat mijn fiets is verzekerd?

Om in geval van diefstal aanspraak te kunnen maken op verzekering moet uw fiets op slot staan waarbij de originele sleutels aan ons getoond kunnen worden. Minimaal 1 sleutel moet sporen van gebruik hebben;
De fiets moet voorzien van een ART* (categorie 2 of hoger) goedgekeurd slot. **
ATB’s en racefietsen moeten met een ART-goedgekeurd kabelslot zijn vastgemaakt aan een onbeweeglijk voorwerp, zoals een vast fietsenrek, boom of ander vast voorwerp.

* Een goed slot is herkenbaar aan het ART-keurmerk. Bekijk voor het kopen van het juiste slot de complete lijst op www.stichtingart.nl.
Om de fiets te verzekeren is Categorie 2 van toepassing.
De meeste sloten worden standaard geleverd met 2 identieke sleutels. Het bijbehorende sleutelnummer staat in de meeste gevallen ingegraveerd op de sleutel. Ook komt het voor dat het sleutelnummer op een aangeringd label staat vermeld. Dit nummer is nodig als een sleutel moet worden bijbesteld. Als een sleutel moet worden bijbesteld kan u dit het beste via onze reparateur. Hij vraagt dan een sleutel aan bij de leverancier van het slot. Een reservesleutel is te herkennen aan het oorspronkelijke sleutelnummer waaraan een letter ‘c’ (copy) of een ‘d’ (duplicate) is toegevoegd.
** Fietsen zonder vastgemonteerd slot, zoals ATB’s en racefietsen, moeten het frame met een ART-goedgekeurd kabelslot vastmaken aan een nagelvast of met de grond verankerd voorwerp.

Let op:
Wij kunnen alleen de afwikkeling van schade regelen als u met de fiets voldoende voorzichtig bent geweest. u zult u best moeten hebben gedaan om diefstal, verlies, vermissing of beschadiging te voorkomen. Dit is een lastig onderwerp, omdat het vaak afhangt van de specifieke situatie. Ons uitgangspunt is of u redelijkerwijs betere maatregelen had kunnen nemen om de schade te voorkomen. Voorbeelden van situaties waarin wij de schade niet betalen zijn:
– als de fiets onbeheerd en niet op slot staat;
– als de sleutels onbeheerd zijn achtergelaten in kleding, tas en garderobe;
– als bij sleutelverlies vervangende sleutels worden gemaakt en dit niet aan ons doorgeeft.
Terug naar boven

Is de fiets na de looptijd van mij?

De fiets blijft van ons. Wel is het mogelijk om de fiets van ons over te nemen in de staat van dat moment. U kunt daarvoor binnen 3 maanden van het einde van het contract een prijs bij ons opvragen.
Terug naar boven

De voordelen van leasen bij Justlease

  • Géén (financiële) verassingen
  • Een splinternieuwe fiets en/of auto zonder dat je hem hoeft te kopen
  • Een vaste lage leaseprijs
  • Alle zaken met betrekking tot het gebruiken van je auto en/of fiets is geregeld
  • 120 medewerkers staan voor jou klaar